Proiectul propus sub forma unei campanii de promovare, Caravana teleormăneană „Ştiu că sunt tânăr şi vreau să mă implic activ în viaţa comunităţii în care trăiesc” derulat în judeţul Teleorman, cu scopul realizării unui proces complex de vizibilitate a ONG-ului Asociaţia „Parteneri pentru o Comunitate Europeană” şi a presupus prezenţa grupurilor de tineri voluntari ai ONG-ului şi a membrilor echipei de proiect în cele 20 de comunităţi, atât din mediul rural, cât şi din mediul urban. Activităţile proiectului – selectarea comitetelor de organizare la nivelul celor 20 de localităţi vizate şi care au fost vizitate cu caravana, identificarea împreună cu acestea a tinerilor din grupul ţintă cu scopul conştientizării lor de necesitatea implicării active în viaţa comunităţilor prin activităţi, acţiuni şi proiecte sociale, culturale, economice şi comunitare.

Deplasările caravanei au fost realizate pe parcursul a 4 săptămâni, câte 6 comunități/week-end ( câte 2 în zilele de vineri, sâmbăta, și duminică). Ultima comunitate vizitată de caravană a fost orașul Zimnicea, singura în care asociația a mai derulat activități și proiecte, dată fiind implicarea tinerilor sub formă de voluntari și ca grup țintă în proiectele asociației în ultimii 3 ani. Activitatea finală – conferința de închidere a proiectului, realizată pentru 100 de persoane, care a cuprins o expoziție de artă fotografică cu 5 standuri (panouri) de prezentare a acțiunilor caravanei „O comunitate de nota 10…, în zece paşi!”, o prezentare a montajului video realizat în timpul acesteia pe scena din piața centrală a orașului. Conferința a fos finalizată cu o „cafenea publică”, activitate cu rol de evaluare şi concluzii, discuţiile acesteia fiind concretizate în idei noi, proiecte noi, gânduri pentru comunităţile din care tinerii prezenţi la activitate provin.

Activitatea derulată prin proiect sub forma caravanei de promovare este prima de acest gen în regiune, în scopul implicării tinerilor în viaţa comunităţilor în care trăiesc, prima de acest gen în sectorul ONG.

Scopul proiectului – de a realiza o activitate de mișcare socială la nivelul județului Teleorman, de implicare a comunităților în care organizația nu a fost vizibilă prin proiectele derulate până acum cu tineri și pentru tineri. Concomitent, a fost realizată o activitate de promovare și de vizibilitate a ONG-ului, care constă în popularizarea acțiunilor și proiectelor în care acesta a fost implicat în ultimii 5 ani, printr-o campanie de promovare de tipul unei caravane mobile prin comunitățile rurale și urbane din județ mai puțin implicate sau deloc implicate în activitățile organizației. Caravana mobilă a avut un efect multiplicator în cascadă, deoarece va atrage un număr cât mai mare de voluntari în cadrul asociației, din alte comunități în afara celor în care ea și-a realizat activitățile până acum care să asigure stimularea participării active a tinerilor în viața comunităților din care provin, organizarea de acțiuni și activități în acest sens, cu implicarea ONG-ului.

Obiectivul general al proiectului Caravana teleormăneană „Ştiu că sunt tânăr şi vreau să mă implic activ în viaţa comunităţii în care trăiesc” îl reprezintă creșterea interesului pentru activități promovate de asociația „Parteneri pentru o Comunitate Europeană A.P.C.E.” în rândul tinerilor cu vârsta între 14 şi 35 de ani în 20 de comunităţi rurale şi urbane din judeţul Teleorman, cunoscând acţiunile şi proiectele asociaţiei derulate până acum în comunităţi dezavantajate şi având ca grup ţintă tineri aparţinând familiilor defavorizate şi care prezintă un grad ridicat de risc social.

Trecerea caravanei – efectul de mobilizare a tinerilor de la nivelul comunităților vizate și vizitate în scopul inițierii de acțiuni sociale și proiecte pentru tineret care să aducă schimbări la nivelul acestor comunități.

A 1.  „Start la caravana!”, ședință tehnică pentru identificarea comunităților – analizarea situației socio-economice a zonelor din judeţ unde pot fi organizate evenimente comunitare, în vederea stabilirii localităților în care se vor desfășura caravanele de promovare ale proiectului, identificând echipe de 5 organizatori și un invitat în fiecare comunitate.

A 2.  „Echipa din teritoriu, la lucru!”, ședințe de lucru pentru identificarea grupului țintă GT/comunitate format din tineri care au beneficiat de întâlnirile propuse  în cadrul caravanei de promovare, în scopul atragerii și implicării stakeholder-ilor (profesori, preoți, reprezentanți ai autorităților locale, ONG-uri locale și regionale) în vederea diseminării informațiilor legate de proiect și eveniment, și facilitarea accesului la grupul țintă, oferind argumente în favoarea acțiunilor de promovare pentru acțiunile și activitățile pe care ONG-urile la nivel local le pot propune în proiecte care să vizeze implicarea activă, democrația participativă și spiritul civic, în special al tinerei generații.

A 3.  „Cel mai frumos loc de întâlnire…”, acțiune de interpretare chestionar pentru alegerea locației – identificarea locurilor de desfășurare a evenimentelor caravanelor (amenajare stand în locuri publice, cum ar fi: piețe publice, spațiu alocat în incinta primăriilor, bibliotecilor, etc.), oferind argumente în favoarea acțiunilor de promovare pentru acțiunile și activitățile pe care ONG-urile la nivel local le pot propune în proiecte care să vizeze implicarea activă, democrația participativă și spiritul civic, în special al tinerei generații.

A 4.  „Graficul nostru de deplasare…”, ședință tehnică pentru realizarea graficului de deplasare al caravanei de promovare şi repartizarea nominală a persoanelor din partea ONG-ului responsabile ale întâlnirilor de campanie – realizarea graficului de deplasare în comunitățile identificate pentru acțiunile caravanei de promovare.

A 5. „Caravana teleormăneană…, se conturează”, reprezentată de ședințe tehnice de concepere/realizare a materialelor de campanie (discuții panel) – pregătirea materialelor de promovare (kituri de publicitate a proiectului: bannere, afişe, pliante, fluturași, CD-uri, şepci şi tricouri inscripţionate).

A 6.  „Știrea zilei…Caravana teleormăneană”, ateliere de scriere comunicate – 1 comunicat de presă pentru fiecare din cele 20 de comunități în care se implementează proiectul/caravana de promovare și realizarea de parteneriate media.

A 7.  „Caravana vine la…”, întâlnire ad-hoc cu GT (discuții libere, prezentări, chestionare) în cele 20 de comunități identificate (15 rural și 5 urban) la care participă reprezentanți echipa de implementare și tineri voluntari ai ONG-ului A.P.C.E., 25 tineri/comunitate rurală, 50 tineri/comunitate urbană, invitat/comunitate, reprezentant media locală – aplicarea instrumentelor de lucru care ajută la consilierea și orientarea persoanelor ce iau parte la caravană de informare/caravana propriu-zisă.

A 8. „Rezultate şi evaluare – conferinţa finală de proiect”, activitate de evaluare (expoziţie, conferinţă de diseminare), concepută ca final de proiect, o activitate festivă. În vederea organizării conferinţei finale şi a expoziţiei au fost necesare etape de pregătire preliminară care au constat în: pregătirea materialelor de diseminare, tipărire şi multiplicare a pliantului campaniei de promovare Caravana teleormăneană „Ştiu că sunt tânăr şi vreau să mă implic activ în viaţa comunităţii în care trăiesc”, amenajarea spaţiului expoziţional (fotografii din  zilele caravanei şi panouri de prezentare) şi a sălii unde va fi amenajată „cafeneaua publică”. Pe scena sălii de festivități a Liceului Teoretic Zimnicea a rulat un spectacol flash din filmulețele realizate în timpul caravanei, susţinut de grupul de lucru al voluntarilor organizației. Galeriile foto „O comunitate de nota 10…, în zece paşi!” au fost expuse pe panourile/standurile de prezentare, iar înainte de final, tinerii voluntari din ONG, împreună cu reprezentanți ai comunităților au participat pentru o jumătate de oră la o activitate numită „cafeneaua publică”, în scopul iniţierii scrierii şi implementării de activităţi în folosul comunităților de proveniență şi chiar a propunerilor pentru cereri de finanţare în scopul obţinerii de fonduri nerambursabile.

„Caravana teleormăneană: sunt tânăr și vreau să mă implic activ în viața comunității în care trăiesc”, iulie-octombrie 2016 (finanțat DJST)

Ştiu că sunt tânăr şi vreau să mă implic activ în viaţa comunităţii în care trăiesc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *